Płaski brzuch robimy w kuchni. Choćbyśmy machali po 1500 brzuszków dziennie, to nie wyczarujemy na otłuszczonym brzuchu kaloryfera. Niestety :)

Płaski brzuch to w 30% ćwiczenia, a w 70% dieta. Co jeść, a czego unikać, jeżeli marzymy o idealnej sylwetce?

a6w efekty

1. Pierwszym krokiem  jest ograniczenie spożywania węglowodanów. Należy zrezygnować z produktów bogatych w cukry proste. Dobrze jest wyeliminować z diety pieczywo, zwłaszcza jasne. Jeżeli jednak nie potrafisz bez niego przeżyć, to chociaż go ogranicz, np. do dwóch kromek dziennie + jedz tylko ciemny, pełnoziarnisty chleb.

2. Organizm człowieka potrzebuje tłuszczów, ale jeżeli zależy nam na płaskim brzuchu, to sięgajmy po produkty zawierające tłuszcze nienasycone. Nie należy więc rezygnować w zupełności z tłuszczów, a jedynie wybierać je świadomie. Spożywaj orzechy, ryby, sięgaj po oliwę z oliwek czy olej lniany.  

3. Stanowczo ogranicz spożywanie tłustego mięsa i fast foodów. Jeżeli chcesz, by mięśnie Twego brzucha rozwijały się zgodnie z planem, musisz spożywać dużo białka.  W Twojej diecie powinny znaleźć się więc nie fast foody, a dobrej jakości, chude mięso, np. filet z piersi z kurczaka, sznycle z indyka i ryby. Ponadto mięso (inne potrawy zresztą też) – piecz, duś, gotuj na parze lub w wodzie, ale unikaj smażenia!

4. Unikaj także picia słodkich napojów. Twoim sprzymierzeńcem w walce o wymarzoną figurę jest oczywiście woda. Słodkie, gazowane napoje zamień na zdrowe, świeże soki owocowe i warzywne. 

5. Podczas walki o piękny brzuch nie jedz słodyczy. Ogranicz się do jednej, czy dwóch kostek gorzkiej czekolady, dobrze byłoby też zrezygnować ze słodzenia białym cukrem kawy i herbaty. Wiem, to boli…

6. Żeby dieta miała sens, jedz w małych ilościach 4-5 razy dziennie. Słabym pomysłem jest jedzenie dwóch czy nawet trzech obfitych posiłków. Lepiej mniej a często. Pij też dużo wody.

7. Dieta na płaski brzuch powinna być bogata w warzywa i owoce. To one są bardzo cennym źródłem witamin (oczywiście;)) i soli mineralnych, a także błonnika. Błonnik to kolejny składnik żywności, który pomoże nam uzyskać wymarzoną figurę (błonnik wchłaniając wodę, pęcznieje, zwiększając tym samym nasze uczucie sytości i w rezultacie powodując, że mniej zjemy).

Jeżeli jeszcze Was nie wystraszyłam i wciąż chcecie powalczyć razem ze mną o płaskim brzuch, to oto kolejne wskazówki:

8. Na diecie na płaski brzuch, naszą nową przyjaciółką powinna stać się owsianka. Nie sztucznie słodzone kolorowe, czekoladowe, „owocowe” musli, ale zwykłe płatki owsiane. Są tysiące sposobów przygotowania owsianki w taki sposób, że któryś Ci w końcu na pewno posmakuje. Ja owsiankę jem z produktami mlecznymi (jogurty z żywymi kulturami bakterii – utrzymują w równowadze florę jelitową). Do tego można dodać owoce, wiórki kokosowe, żurawinę, suszone owoce, migdały, orzechy włoskie… aż w końcu trafisz na swoje śniadanie idealne ;)

9. Pomiędzy posiłkami polecam popijanie zielonej herbaty –  oczyszcza organizm z toksyn  i nadmiaru wody, a ponadto przyspiesza metabolizm.

10. W przyspieszeniu przemiany materii i spalaniu tłuszczu pomagają także niektóre przyprawy, takie jak: cynamon, kurkuma, pieprz, majeranek, curry. 

Dzisiaj czysta teoria :) Na dniach możecie spodziewać się przykładowych jadłospisów.  :)

24 KOMENTARZE

  1. karo

    super post! Postaram się dostosować do każdego podpunktu!

  2. Ola

    na szczęście uwielbiam owsiankę! ;))))

  3. Strasznie ciężko będzie się dostoswać do tych rad, ale spróbuję!

  4. gazowane napoje to największy wróg płaskiego brzucha. Owsianki nigdy jeszcze jakoś nie próbowałam… Chyba czas to zmienić. Walczę od nowego roku o piękną sylwetkę, mam nadzieję, że w końcu mi się uda

  5. ania

    wymiatasz z tą szóstką… :) a jak teraz efekty? Utrzymały sie, ćwiczysz coś dalej?

  6. dinka

    Jedzenie często, a mało to chyba kluczowa sprawa w walce o płaski brzuch.

  7. rybka

    Walkę o płaski brzuch rozpoczęłam od wycofania z diety produktów smazonych, słodkich i napojów gazowanych. Ćwiczę tylko w domu, dywanówki, ale efekt jak dla mnie jest satysfakcjonujący.

  8. Magda

    art w sam raz dla mnie, bo od nowego roku rozpoczęłam walkę z figurą – chcę mieć wreszcie fajne mięśnie :)

  9. Nika

    u mnie wlasnie najgorszym problemem byloby wyeliminowanie pieczywa :(

  10. często przegryzam orzech zamiast czipsów :) :)

  11. zuza

    Patrząc na Twoje zdjęcia, pzynajniej brzmisz wiarygodnie i aż chcę się wprowadzić w życie te wszystkie wskazówki! :)

  12. Sndra

    na szczęście uwielbiam zieloną herbatkę, a nie lubię gazowanych napojów. Co do reszty – połowicznie jakoś tam w życiu są wprowadzone, ale postaram się bardziej – świetny wpis ;)

  13. olga

    Czekamy na jadłospisy! Będzie wszystko na redukcję? patrząc na Twoją figurkę to możnaby coś na przytycie wprowadzic;p

  14. DOMI

    Gorzka kawa faktycznie nie brzmi dobrze, ale zamiast cukru polecam miodek!:)

  15. lulka

    Zimą polecam zamienić herbatę zieloną na czerwoną, ponieważ zielona ochładza organizm.

  16. malgocha

    świetnie napisane z tym, że płaski brzuch robimy w kuchni. Staram się ograniczyć potrawy, które są bardzo kaloryczne i tworzą tłuszcz, ale nie bardzo mi się to udaje, zwłaszcza gdy w grę wchodzą słodycze :(

  17. Natalia

    Chętnie dodam, że owsiankę można robic tez na słono, bo nie każdy lubi słodkie śniadania. Ja płatki mocze żeby byly miękkie i dokrajam plasterek szynki, pomidora, paprykę czy inne warzywa :)

  18. Spróbuję tej diety, dorzucę ćwiczenia i mam nadzieję za kilka miesięcy będę zbierać tego efekty;) Życzcie mi Wszyscy powodzenia;)

  19. Emilia

    Piękny brzuszek! :) ćwiczenia są bardzo ważne, nie tylko korzystnie wpływają na wygląd, ale dotleniają komórki organizmu, co za tym idzie spowalniają starzenie się, natomiast muszą one współgrać z tzw. „czystą michą”, czyli dobrze zbilansowaną dietą :) Super post :) Pozdrawiam

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here