Płaski brzuch robimy w kuchni. Choćbyśmy machali po 1500 brzuszków dziennie, to nie wyczarujemy na otłuszczonym brzuchu kaloryfera. Niestety :)

Płaski brzuch to w 30% ćwiczenia, a w 70% dieta. Co jeść, a czego unikać, jeżeli marzymy o idealnej sylwetce?

a6w efekty

1. Pierwszym krokiem  jest ograniczenie spożywania węglowodanów. Należy zrezygnować z produktów bogatych w cukry proste. Dobrze jest wyeliminować z diety pieczywo, zwłaszcza jasne. Jeżeli jednak nie potrafisz bez niego przeżyć, to chociaż go ogranicz, np. do dwóch kromek dziennie + jedz tylko ciemny, pełnoziarnisty chleb.

2. Organizm człowieka potrzebuje tłuszczów, ale jeżeli zależy nam na płaskim brzuchu, to sięgajmy po produkty zawierające tłuszcze nienasycone. Nie należy więc rezygnować w zupełności z tłuszczów, a jedynie wybierać je świadomie. Spożywaj orzechy, ryby, sięgaj po oliwę z oliwek czy olej lniany.  

3. Stanowczo ogranicz spożywanie tłustego mięsa i fast foodów. Jeżeli chcesz, by mięśnie Twego brzucha rozwijały się zgodnie z planem, musisz spożywać dużo białka.  W Twojej diecie powinny znaleźć się więc nie fast foody, a dobrej jakości, chude mięso, np. filet z piersi z kurczaka, sznycle z indyka i ryby. Ponadto mięso (inne potrawy zresztą też) – piecz, duś, gotuj na parze lub w wodzie, ale unikaj smażenia!

4. Unikaj także picia słodkich napojów. Twoim sprzymierzeńcem w walce o wymarzoną figurę jest oczywiście woda. Słodkie, gazowane napoje zamień na zdrowe, świeże soki owocowe i warzywne. 

5. Podczas walki o piękny brzuch nie jedz słodyczy. Ogranicz się do jednej, czy dwóch kostek gorzkiej czekolady, dobrze byłoby też zrezygnować ze słodzenia białym cukrem kawy i herbaty. Wiem, to boli…

6. Żeby dieta miała sens, jedz w małych ilościach 4-5 razy dziennie. Słabym pomysłem jest jedzenie dwóch czy nawet trzech obfitych posiłków. Lepiej mniej a często. Pij też dużo wody.

7. Dieta na płaski brzuch powinna być bogata w warzywa i owoce. To one są bardzo cennym źródłem witamin (oczywiście;)) i soli mineralnych, a także błonnika. Błonnik to kolejny składnik żywności, który pomoże nam uzyskać wymarzoną figurę (błonnik wchłaniając wodę, pęcznieje, zwiększając tym samym nasze uczucie sytości i w rezultacie powodując, że mniej zjemy).

Jeżeli jeszcze Was nie wystraszyłam i wciąż chcecie powalczyć razem ze mną o płaskim brzuch, to oto kolejne wskazówki:

8. Na diecie na płaski brzuch, naszą nową przyjaciółką powinna stać się owsianka. Nie sztucznie słodzone kolorowe, czekoladowe, „owocowe” musli, ale zwykłe płatki owsiane. Są tysiące sposobów przygotowania owsianki w taki sposób, że któryś Ci w końcu na pewno posmakuje. Ja owsiankę jem z produktami mlecznymi (jogurty z żywymi kulturami bakterii – utrzymują w równowadze florę jelitową). Do tego można dodać owoce, wiórki kokosowe, żurawinę, suszone owoce, migdały, orzechy włoskie… aż w końcu trafisz na swoje śniadanie idealne ;)

9. Pomiędzy posiłkami polecam popijanie zielonej herbaty –  oczyszcza organizm z toksyn  i nadmiaru wody, a ponadto przyspiesza metabolizm.

10. W przyspieszeniu przemiany materii i spalaniu tłuszczu pomagają także niektóre przyprawy, takie jak: cynamon, kurkuma, pieprz, majeranek, curry. 

Dzisiaj czysta teoria :) Na dniach możecie spodziewać się przykładowych jadłospisów.  :)