Dieta na płaski brzuch

Dieta na płaski brzuch

Dieta na płaski brzuch

przez 13/02/2017 komentarzy

Płaski brzuch robimy w kuchni. Choćbyśmy machali po 1500 brzuszków dziennie, to nie wyczarujemy na otłuszczonym brzuchu kaloryfera. Niestety :)

Płaski brzuch to w 30% ćwiczenia, a w 70% dieta. Co jeść, a czego unikać, jeżeli marzymy o idealnej sylwetce?

a6w efekty

1. Pierwszym krokiem  jest ograniczenie spożywania węglowodanów. Należy zrezygnować z produktów bogatych w cukry proste. Dobrze jest wyeliminować z diety pieczywo, zwłaszcza jasne. Jeżeli jednak nie potrafisz bez niego przeżyć, to chociaż go ogranicz, np. do dwóch kromek dziennie + jedz tylko ciemny, pełnoziarnisty chleb.

2. Organizm człowieka potrzebuje tłuszczów, ale jeżeli zależy nam na płaskim brzuchu, to sięgajmy po produkty zawierające tłuszcze nienasycone. Nie należy więc rezygnować w zupełności z tłuszczów, a jedynie wybierać je świadomie. Spożywaj orzechy, ryby, sięgaj po oliwę z oliwek czy olej lniany.  

3. Stanowczo ogranicz spożywanie tłustego mięsa i fast foodów. Jeżeli chcesz, by mięśnie Twego brzucha rozwijały się zgodnie z planem, musisz spożywać dużo białka.  W Twojej diecie powinny znaleźć się więc nie fast foody, a dobrej jakości, chude mięso, np. filet z piersi z kurczaka, sznycle z indyka i ryby. Ponadto mięso (inne potrawy zresztą też) – piecz, duś, gotuj na parze lub w wodzie, ale unikaj smażenia!

4. Unikaj także picia słodkich napojów. Twoim sprzymierzeńcem w walce o wymarzoną figurę jest oczywiście woda. Słodkie, gazowane napoje zamień na zdrowe, świeże soki owocowe i warzywne. 

5. Podczas walki o piękny brzuch nie jedz słodyczy. Ogranicz się do jednej, czy dwóch kostek gorzkiej czekolady, dobrze byłoby też zrezygnować ze słodzenia białym cukrem kawy i herbaty. Wiem, to boli…

6. Żeby dieta miała sens, jedz w małych ilościach 4-5 razy dziennie. Słabym pomysłem jest jedzenie dwóch czy nawet trzech obfitych posiłków. Lepiej mniej a często. Pij też dużo wody.

7. Dieta na płaski brzuch powinna być bogata w warzywa i owoce. To one są bardzo cennym źródłem witamin (oczywiście;)) i soli mineralnych, a także błonnika. Błonnik to kolejny składnik żywności, który pomoże nam uzyskać wymarzoną figurę (błonnik wchłaniając wodę, pęcznieje, zwiększając tym samym nasze uczucie sytości i w rezultacie powodując, że mniej zjemy).

Jeżeli jeszcze Was nie wystraszyłam i wciąż chcecie powalczyć razem ze mną o płaskim brzuch, to oto kolejne wskazówki:

8. Na diecie na płaski brzuch, naszą nową przyjaciółką powinna stać się owsianka. Nie sztucznie słodzone kolorowe, czekoladowe, „owocowe” musli, ale zwykłe płatki owsiane. Są tysiące sposobów przygotowania owsianki w taki sposób, że któryś Ci w końcu na pewno posmakuje. Ja owsiankę jem z produktami mlecznymi (jogurty z żywymi kulturami bakterii – utrzymują w równowadze florę jelitową). Do tego można dodać owoce, wiórki kokosowe, żurawinę, suszone owoce, migdały, orzechy włoskie… aż w końcu trafisz na swoje śniadanie idealne ;)

9. Pomiędzy posiłkami polecam popijanie zielonej herbaty –  oczyszcza organizm z toksyn  i nadmiaru wody, a ponadto przyspiesza metabolizm.

10. W przyspieszeniu przemiany materii i spalaniu tłuszczu pomagają także niektóre przyprawy, takie jak: cynamon, kurkuma, pieprz, majeranek, curry. 

Dzisiaj czysta teoria :) Na dniach możecie spodziewać się przykładowych jadłospisów.  :)

24

Dołącz do rozmowy
  1. karo
    #1 karo 9 stycznia, 2015, 11:59

    super post! Postaram się dostosować do każdego podpunktu!

    Odpowiedz
  2. Paula Wizaż
    #2 Paula Wizaż 9 stycznia, 2015, 19:48

    super, coś dla mnie!

    Odpowiedz
  3. Ola
    #3 Ola 10 stycznia, 2015, 11:23

    na szczęście uwielbiam owsiankę! ;))))

    Odpowiedz
  4. n
    #4 n 10 stycznia, 2015, 11:23

    Strasznie ciężko będzie się dostoswać do tych rad, ale spróbuję!

    Odpowiedz
  5. UY
    #5 UY 10 stycznia, 2015, 11:24

    gazowane napoje to największy wróg płaskiego brzucha. Owsianki nigdy jeszcze jakoś nie próbowałam… Chyba czas to zmienić. Walczę od nowego roku o piękną sylwetkę, mam nadzieję, że w końcu mi się uda

    Odpowiedz
  6. ania
    #6 ania 10 stycznia, 2015, 11:37

    wymiatasz z tą szóstką… :) a jak teraz efekty? Utrzymały sie, ćwiczysz coś dalej?

    Odpowiedz
  7. dinka
    #7 dinka 10 stycznia, 2015, 11:38

    Jedzenie często, a mało to chyba kluczowa sprawa w walce o płaski brzuch.

    Odpowiedz
  8. werka92
    #8 werka92 10 stycznia, 2015, 11:38

    świetne podsumowanie

    Odpowiedz
  9. rybka
    #9 rybka 10 stycznia, 2015, 11:39

    Walkę o płaski brzuch rozpoczęłam od wycofania z diety produktów smazonych, słodkich i napojów gazowanych. Ćwiczę tylko w domu, dywanówki, ale efekt jak dla mnie jest satysfakcjonujący.

    Odpowiedz
  10. Magda
    #10 Magda 10 stycznia, 2015, 11:41

    art w sam raz dla mnie, bo od nowego roku rozpoczęłam walkę z figurą – chcę mieć wreszcie fajne mięśnie :)

    Odpowiedz
  11. sandra
    #11 sandra 10 stycznia, 2015, 11:41

    jaaaaaaaaaaaaaki brzuch!

    Odpowiedz
  12. Nika
    #12 Nika 10 stycznia, 2015, 11:46

    u mnie wlasnie najgorszym problemem byloby wyeliminowanie pieczywa :(

    Odpowiedz
  13. j
    #13 j 10 stycznia, 2015, 11:47

    często przegryzam orzech zamiast czipsów :) :)

    Odpowiedz
  14. zuza
    #14 zuza 10 stycznia, 2015, 11:55

    Patrząc na Twoje zdjęcia, pzynajniej brzmisz wiarygodnie i aż chcę się wprowadzić w życie te wszystkie wskazówki! :)

    Odpowiedz
  15. Sndra
    #15 Sndra 10 stycznia, 2015, 11:56

    na szczęście uwielbiam zieloną herbatkę, a nie lubię gazowanych napojów. Co do reszty – połowicznie jakoś tam w życiu są wprowadzone, ale postaram się bardziej – świetny wpis ;)

    Odpowiedz
  16. olga
    #16 olga 10 stycznia, 2015, 11:57

    Czekamy na jadłospisy! Będzie wszystko na redukcję? patrząc na Twoją figurkę to możnaby coś na przytycie wprowadzic;p

    Odpowiedz
  17. DOMI
    #17 DOMI 10 stycznia, 2015, 11:58

    Gorzka kawa faktycznie nie brzmi dobrze, ale zamiast cukru polecam miodek!:)

    Odpowiedz
  18. lulka
    #18 lulka 10 stycznia, 2015, 18:42

    Zimą polecam zamienić herbatę zieloną na czerwoną, ponieważ zielona ochładza organizm.

    Odpowiedz
  19. malgocha
    #19 malgocha 12 stycznia, 2015, 11:22

    świetnie napisane z tym, że płaski brzuch robimy w kuchni. Staram się ograniczyć potrawy, które są bardzo kaloryczne i tworzą tłuszcz, ale nie bardzo mi się to udaje, zwłaszcza gdy w grę wchodzą słodycze :(

    Odpowiedz
  20. Natalia
    #20 Natalia 18 stycznia, 2015, 10:20

    Chętnie dodam, że owsiankę można robic tez na słono, bo nie każdy lubi słodkie śniadania. Ja płatki mocze żeby byly miękkie i dokrajam plasterek szynki, pomidora, paprykę czy inne warzywa :)

    Odpowiedz
  21. Renata
    #21 Renata 18 stycznia, 2015, 21:06

    Spróbuję tej diety, dorzucę ćwiczenia i mam nadzieję za kilka miesięcy będę zbierać tego efekty;) Życzcie mi Wszyscy powodzenia;)

    Odpowiedz
  22. Sara
    #22 Sara 18 lutego, 2015, 15:06

    Też chce taki brzuch!

    Odpowiedz
  23. Emilia
    #23 Emilia 17 lutego, 2017, 10:22

    Piękny brzuszek! :) ćwiczenia są bardzo ważne, nie tylko korzystnie wpływają na wygląd, ale dotleniają komórki organizmu, co za tym idzie spowalniają starzenie się, natomiast muszą one współgrać z tzw. „czystą michą”, czyli dobrze zbilansowaną dietą :) Super post :) Pozdrawiam

    Odpowiedz
  24. Jacob
    #24 Jacob 14 marca, 2017, 23:06

    widac efekty:) super!

    Odpowiedz

Twój komenarz został dodanyTwój adres e-mail nie zostanie upubliczniony