Nigdy nie mogę nadziwić się dyskusjom, które pojawiają się na blogach, czy fanpage’ach pod zdjęciami pokazującymi fitnesski lub motywujące metamorfozy dziewczyn. Generalizując, często komentarze kończą się stwierdzeniem, że przed przemianą „to przynajmniej cycki miała” ;) Pojawiają się nawet głosy buntu: „nie będę ćwiczyć, bo mi biust zmaleje!”. Przy tym nogi zrobią Ci się bardziej smukłe, ramiona jędrniejsze i znikną fałdki z brzucha. No straszne, doprawdy. ;)

tumblr_mqnhsjiRa71rzlwsuo1_500

272-weight-loss-before-and-after-women-toned

Naprawdę sylwetki nr 1 są o niebo lepsze, bo biust jest większy? (źródła zdjęć: tumblr)

Dzisiaj poruszymy więc dość kontrowersyjny temat: biust a ćwiczenia.

  • Czy da się ćwiczyć (lub po prostu schudnąć) tak, aby biust się nie zmniejszył?
  • Czy są jakieś ćwiczenia wpływające na wygląd piersi? 

Nie jest tajemnicą, że rozmiar piersi zależy przede wszystkim od proporcji gruczołów i tłuszczu. W związku z tym, wyróżnia się kilka typów budowy: gruczołowa, gruczołowo-tłuszczowa i tłuszczowa. Jeżeli więc rozmiar naszego biustu w znacznej mierze zależy od wielkości tkanki tłuszczowej, to logicznym jest, iż zmniejszy się on wraz z utratą zbędnych kilogramów. Jest jednak nadzieja dla posiadaczek piersi, których rozmiar zależy od tkanki gruczołowej. Wtedy biust pozostaje większy nawet przy małym poziomie tkanki tłuszczowej. Oczywiście budowa biustu, to sprawa indywidualna i to, jakiego typu biustu jesteśmy posiadaczkami zależy tylko od genów ;)

Ponadto każdy ma oczywiście jakieś tam swoje proporcje;) i nie zawsze rozmiar C musi oznaczać szaleńczo większy, pełniejszy i piękniejszy biust aniżeli skromne A. Jeżeli C w większości składa się z tkanki tłuszczowej, to może też tak się zdarzyć, że optycznie zginie on wraz z obwodem pod biustem, czy fałdkami na brzuchu, a A proporcjonalnie może lepiej wyglądać przy szczupłej fit sylwetce (potencjalnie oczywiście).

Reasumując, gdyby nie każdemu chciało się czytać moje wcześniejsze wywody: wygląd biustu i tego czy zmieni się jego rozmiar po diecie, czy treningach, zależy w znacznej mierze głównie od ich budowy, na którą nie mamy wpływu. Mamy natomiast wpływ na ich jędrność. Oprócz gotowych zestawów, np. trening z Mel B (biust), można wykonywać samodzielnie ćwiczenia wzmacniające mięśnie klatki piersiowej, np.:

ćwiczenia na biust

Infografika ze zszywka.pl

Ćwiczenia te jednak nie wpłyną na sam rozmiar biustu. Mogą wpłynąć jedynie na ich ogólny wygląd, kształt, jędrność, ale nie powiększą piersi. Mięśnie klatki piersiowej, to nie sama pierś ;) . Widać to np. na zdjęciach dziewczyn o naprawdę mocno wyrzeźbionym ciele, gdzie wyraźnie widać granicę między mięśniami klatki piersiowej, a biustem (często implantami).

Także ode mnie chyba tyle w temacie:) Gdybym sama miała wybierać – wybrałabym rozmiar A i fajnie wyrzeźbione ciało. A Wam pozostawiam temat do indywidualnej refleksji! :)