Jedno awokado zazwyczaj ma w sobie ponad 300 kcal. Nie oszukujmy się – zdarza mi się pochłonąć  na śniadanie prawie całe. Dlaczego więc jest tak często polecanym składnikiem zdrowej diety, także dla osób, które chcą zrzucić kilka kg?

Ponad 300 kcal to mniej więcej tyle, co średnia porcja frytek w McDonald’s. Tak, tak – kalorie kaloriom nierówne. I właśnie w tym tkwi moc awokado. W jego właściwościach.

Awokado – właściwości odżywcze

Awokado to owoc, który jest bardzo bogaty w tzw. dobre tłuszcze, dlatego tak często polecany jest również osobom trenującym. Dobre tłuszcze są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Omega-6 i Omega-3 to nienasycone kwasy tłuszczowe, które są odpowiedzialne m.in. za poprawne funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego oraz regulację pracy układu odpornościowego. Twój organizm nie jest w stanie wyprodukować ich samodzielnie.

Nie przesadzaj z ilością awokado w diecie…

Wydaje się więc, że wszystko wskazuje na to, żeby spożywać awokado jak najwięcej. Niech Cię to jednak nie zwiedzie – jak ze wszystkim trzeba zachować odpowiedni umiar. Po pierwsze, za dużo awokado dostarczy nam nadmiaru kcal, a po drugie – należy uważać z ilością kwasu Omega-6 w diecie. Nadmiar niestety  nie wpływa już pozytywnie na organizm.

Co jeszcze zawiera awokado?

To owoc pełen witaminy E, błonnika (ok. 15 g w średniej wielkości awokado!), witaminy z grupy B oraz witaminy C i potasu.

Ponadto odpowiednio przygotowane jest naprawdę pyszne!

Czy warto jeść awokado?

Oczywiście!