Z moich obserwacji wynika, że na szczęście co raz mniej popularne jest stwierdzenie, że nie należy jeść po 18. Chociaż niestety wciąż jeszcze gdzieniegdzie można usłyszeć ten jakże mylny „głos rozsądku”. Nie każdy pewnie zdaje sobie sprawę, że nasz organizm ma swój własny zegar biologiczny. Jeżeli się do niego dostosujemy, odpłaci nam zdrowiem i  poprawnym funkcjonowaniem. Dzisiaj przedstawię Wam kilka kluczowych wskazówek, które pozwolą Wam lepiej rozplanować dzień pod kątek racjonalnego odżywiania.

1. Nie zaczynamy dnia od wchłanianego na szybko czekoladowego ciastka, drożdżówki, czy kawy. Śniadanie powinniśmy jeść na spokojnie – między godziną 7;00, a 9:00. W tym czasie w organizmie rośnie poziom greliny, czyli hormonu głodu. Jego podwyższony stopień powoduje nerwowość. Rano nasz układ pokarmowy i żołądek są najaktywniejsze – najszybciej więc uporają się z dostarczonym pożywieniem.

2. Drugie śniadanie powinniśmy spożywać między godziną 11:00 a 12:00. O tej porze poziom insuliny jest na tyle wysoki, że możemy sobie pozwolić na coś słodkiego, bo szybko dostarczy nam to energii i nie przeistoczy się w tym czasie w niechciany tłuszczyk;)

3. Obiad: 14:00 – 16:00. 

Po godzinie 16:00 nie powinniśmy pić już kawy, żeby nie rozregulować zegara biologicznego.

4. Ostatni posiłek jemy między 18 a 20:00 (lub 3 godziny przed pójściem spać, jeżeli chodzimy naprawdę późno). Po 20:00 organizm zaczyna zmniejsza swoją wydajność i powoli przechodzić w tryb nocny – konsekwencji na pewno się domyślacie ;)

Poniżej infografika, która przedstawia w skrócie wszystkie informacje:

zegar biologiczny

Jeżeli chcecie coś jeszcze dodać to powyższych zasad, to piszcie w komentarzu!