Branża beauty jest w fazie rozkwitu, dlatego prowadzenie salonu kosmetycznego wydaje się dobrym pomysłem na dochodowy biznes. Niemniej jednak konkurencja jest duża, dlatego trzeba zachować wszelkie standardy jakości i bezpieczeństwa. Taka postawa pozwala nie tylko pozyskać, ale i zatrzymać przy sobie klienta. O czym należy pamiętać, prowadząc salon urody? W poniższym artykule znajdziesz niezbędne informacje.
Właściwy strój
Mówi się, że strój jest wizytówką pracownika. Ta zasada znana jest od dawna, dlatego renomowane marki inwestują w specjalną odzież pracowniczą, którą zatrudnieni są zobowiązani nosić w pracy. Niemniej jednak w salonach kosmetycznych obowiązują nieco inne reguły. W ich przypadku na pierwszym miejscu trzeba postawić bezpieczeństwo, dlatego wybór stroju pracowniczego powinien być starannie dobrany. Specjalne fartuchy kosmetyczne, bluzy i spodnie to podstawa w tej branży. Doskonałym rozwiązaniem jest współpraca z dystrybutorem odzieży medycznej i kosmetycznej, który dostarcza ubrania spełniające surowe normy, ale także o walorze estetycznym. Dzięki temu łączymy bezpieczeństwo własne i klientów ze schludnym, eleganckim wyglądem.
Dezynfekcja i sprzęt jednorazowego użytku
Gdy mówimy o bezpieczeństwie, nie sposób nie wspomnieć o użytkowaniu jednorazowych materiałów i sprzętów. Zapas rękawiczek, maseczek, pilników czy innego rodzaju akcesoriów powinien być zawsze dostępny dla personelu. Urządzenia wielokrotnego użytku należy natomiast regularne dezynfekować, prowadząc odpowiednią dokumentację. Profesjonalne maszyny czyszczące to wizytówka każdego salonu, który dba o swoich klientów. Warto pamiętać, że nie jest wyłącznie element dobrej promocji biznesu, a wymóg sanepidu.
Dobór odpowiednich zabiegów
Oferty salonów kosmetycznych są dziś naprawdę szerokie. Można w nich znaleźć m.in.:
- stylizację paznokci,
- stylizację rzęs,
- makijaż,
- zabiegi na twarz,
- zabiegi wyszczuplające,
- zabiegi redukujące zmarszczki.
Zanim jednak wprowadzisz jakikolwiek z nich do swojej oferty, zadbaj o odpowiednie przeszkolenie personelu. Zdecydowanie lepiej zaproponować klientom 3-4 zabiegi, które potrafimy wykonywać perfekcyjnie – tego typu branży liczy się nie ilość, a jakość. Dyskusyjne jest także oferowanie zabiegów medycyny estetycznej, które wykonywać będzie osoba niebędąca lekarzem. Nie ma przepisów, które by tego zabraniały, ale należy pamiętać o odpowiedzialności, jaką są obarczeni pracownicy salonów piękności. Peelingi kwasowe czy wstrzykiwanie toksyny botulinowej wiąże się z dużym ryzykiem, dlatego lepiej wybrać bezpieczniejsze zabiegi, do których posiadamy kwalifikacje.
Wprowadzenie kalendarza online
Coraz więcej salonów kosmetycznych wprowadza możliwość samodzielnego zarezerwowania wizyty, bez konieczności telefonowania czy wysyłania maila. Takie rozwiązanie nie jest już przywilejem, a koniecznością w dobie cyfryzacji. Klienci chcą we własnym zakresie wybrać datę i godzinę zabiegu, natomiast kontakt z usługodawcą ma miejsce tylko w przypadku ewentualnych wątpliwości. Warto mieć na uwadze, że taki kalendarz to także duże udogodnienie dla pracowników, którzy nie muszą odrywać się od obowiązków, aby odebrać telefon. Nowoczesne systemy umożliwiają także zdalne zarządzanie salonem, co jest bardzo istotne w przypadku dużych punktów, zatrudniających wielu pracowników.
Efektywna reklama
Branża beauty, choć przeżywa swoisty renesans, jest też mocno konkurencyjna. Dlatego też bardzo ważna jest efektywna reklama, dzięki której pozyskamy klientów. Warto wykorzystać media społecznościowe, założyć własną stronę internetową czy spróbować promocję lokalną. Najlepszą wizytówką są oczywiście zadowoleni klienci, dlatego dobrym rozwiązaniem będzie dzielenie się efektami wykonanej pracy i udostępnianie ich innym. Takie rozwiązanie jest praktykowane np. przy stylizacji paznokci albo rzęs. Działania promocyjne rozpoczynamy jak najszybciej tak, aby o salonie dowiedziało się jak najwięcej osób. Warto pamiętać, że konkurencja panuje nie tylko w dużych miastach, ale też małych miejscowościach, stąd odpowiednia reklama salonu staje się niejako obowiązkowym elementem prowadzenia działalności.