PrzystanekUroda
  • Uroda
    • Recenzje kosmetyków
    • Najlepsze kosmetyki – TOP!
    • Analiza składów
  • Domowe sposoby
  • Makijaż
    • Akcesoria/kosmetyki – REKOMENDACJE
    • Inspiracje / Lookbook
  • Sport i Zdrowie
    • Fitspiracje
    • Trening
    • Zasady – w teorii i praktyce
    • ZDROWIE
  • Włosy
    • Pielęgnacja
    • Stylizacja
    • Inspiracje
    • Trendy
  • Moda
    • Inspiracje
    • Lookbook
  • Kącik Smaku
    • Szybkie przepisy
    • Jedzenie – Czytaj Skład!
  • Aparatka

kontakt@przystanekuroda.pl

  • Kontakt
  • Reklama
11K
130K
PRZYSTANEK URODA
Przystanek Uroda
  • Uroda
    • Recenzje kosmetyków
    • Najlepsze kosmetyki – TOP!
    • Analiza składów
  • Domowe sposoby
  • Makijaż
    • Akcesoria/kosmetyki – REKOMENDACJE
    • Inspiracje / Lookbook
  • Sport i Zdrowie
    • Fitspiracje
    • Trening
    • Zasady – w teorii i praktyce
    • ZDROWIE
  • Włosy
    • Pielęgnacja
    • Stylizacja
    • Inspiracje
    • Trendy
  • Moda
    • Inspiracje
    • Lookbook
  • Kącik Smaku
    • Szybkie przepisy
    • Jedzenie – Czytaj Skład!
  • Aparatka
  • Polecane

Jak zwiększyć swoją produktywność?

  • Agnieszka Adamowicz
  • 19/10/2015
  • 2 minute read
Total
0
Shares
0
0
0

W życiu mamy codziennie dokładnie tyle samo czasu co Einstein, Jobs czy Matka Teresa. Tak więc nasze ustawiczne: “nie mam czasu” to nie za krótka doba a niewłaściwe zarządzanie nią. Dzisiaj kilka porad, niektóre z nich może banalne, ale nieoczywiste. Wiem, że zbliżają się święta i pewnie nie obowiązki, a odpoczynek Wam w głowie…;) ale z garścią nowych rad będziecie mogli wkroczyć w poświąteczny okres z większą mocą i energią!

biurko

1. Wstań wcześnie

Podobno sekretem ludzi odnoszących sukces nie jest wczesne wstawanie, a wstawanie w dobrym humorze. Raczej nie jestem zwolenniczką tej tezy. Choćbym miała jak najlepszy humor, to i tak dzień,w  którym wstaję po godz. 9-10 to dla mnie już zmarnowany dzień. Mam wrażenie, że połowę już przespałam i nie warto się mobilizować do wykonywania obowiązków pełną mocą. Optymalne jest wstawanie o godz. 7-8. Ja wolę o 7, bo mam wtedy czas poranny trening i spokoooojną kawkę przy internetowej prasówce. O godz. 8:00 mogę już intensywnie rozpocząć pracę.

2. Planuj

Na planowanie obowiązków polecam zostawić sobie kilka minut wieczorem. Będziemy mieć większą motywację do wstania, jeżeli wypiszemy już sobie wszystkie obowiązki, które na nas czekają tego dnia. Jeżeli planowanie zostawimy na rano, może nam to zdezorganizować poranek.

3. Priorytety

Wyznacz sobie priorytety: które obowiązki muszą być wykonane pierwszorzędnie? Nawet jeśli wszystkie zadania wydają Ci się jednakowo ważne, musisz zdecydować, w jakiej kolejności będziesz je wykonywać i…

4… zacznij wykonywać swoje zadania od tego, które wydaje Ci się najtrudniejsze.

Rano masz więcej energii i “świeższy” umysł. Łatwiej uporasz się z tymi trudniejszymi obowiązkami. Zadania wykonuj za jednym razem. Wszelkie systemy 15 minut (praca) : 5 minut (przerwa) mogą okazać się zgubne – 5 minut przerwy łatwo zamienia się w 15, 20… Przerwa oczywiście jest wskazana, ale np. dopiero po wykonaniu całego zadania czy po dłuższym czasie poświęconym pracy.

5. Nie klikaj ciągle “odśwież”

Właśnie dlatego nie są polecane tak częste przerwy w pracy. Zazwyczaj pracujemy przy włączonych urządzeniach elektronicznych: poczta, facebook, sms…? Ja wiem, że social media stale się zmieniają, ale może nie aż w takim tempie, żeby co 2 minuty odświeżać face’a? Każda “tylko minutka” na insta czy facebooka pochłania ogromne ilości czasu, z czego nie zawsze zdajemy sobie sprawę.

6. Unikaj długich spotkań i… ploteczek;)

Rozmowy podczas pracy, zazwyczaj te wirtualne czy telefoniczne są zazwyczaj mało efektywne i zabierają dużo czasu. Ustal sobie, że na pogawędki i ploteczki masz czas dopiero po pracy. Nie bądź ciągle do dyspozycji – naucz się odpowiednio zarządzać massengerami, pocztą, smsami i czatem. Unikaj rozpraszania poprzez bycie ciągle “online”.

7. Uporządkuj swoje miejsce pracy 

U mnie bez tego ani rusz. Nie pozwól jednak wciągnąć się w zbyt długie sprzątanie… Uporządkowane miejsce pracy realnie wpływa na produktywność. Zawsze miej także przy swoim stanowisku notes albo kalendarz , w których zapiszesz wszystko, co przyjdzie Ci do głowy, dzięki czemu nie zapomnisz o żadnym nowym pomyśle:)

Możecie coś dodać do tej listy? :)

Share
Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Agnieszka Adamowicz

Agnieszka Adamowicz, właścicielka i twórczyni strony PrzystanekUroda.pl: "Strona w 2012 roku powstała jako blog, w którym opisywałam swoje opinie na temat kosmetyków, testowałam domowe sposoby pielęgnacji. Z czasem rozwinął się w kierunku szeroko pojętej branży "beauty". W 2021 roku wydałam 3 ebooki dotyczące pielęgnacji włosów, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem. W 2022 powstał katalog “Tańsze zamienniki najpopularniejszych markowych perfum dla kobiet”, w którym udowadniam, że tańsze propozycje zapachowe mogą być równie dobre, co te z wyższej półki."

Zobacz także:
Zobacz więcej
  • Materiały Partnerskie
  • Polecane

Fotel do tatuażu – czy warto inwestować w model wysokiej klasy? Odpowiadamy!

  • Redakcja
  • 26/01/2023
Zobacz więcej
  • Moda
  • Polecane

Jak wybrać odpowiedni pasek skórzany damski?

  • Redakcja
  • 25/01/2023
Suplementacja kolagenem przy boreliozie
Zobacz więcej
  • Polecane
  • ZDROWIE

Czy suplementacja kolagenu na stawy pomoże przy boreliozie?

  • Redakcja
  • 25/01/2023
Zobacz więcej
  • Polecane
  • ZDROWIE

Do czego służą wałki rehabilitacyjne

  • Redakcja
  • 25/01/2023
Zobacz więcej
  • Kosmetyki
  • Polecane

Ruszyła nowa seria kosmetyków YOLYN – łączy najlepsze trendy 2023

  • Redakcja
  • 24/01/2023
Ranking hitów Urodomaniaczki 2022
Zobacz więcej
  • Kosmetyki
  • Polecane

Urodomaniaczki by Hebe: hity 2022 roku

  • Redakcja
  • 24/01/2023
Zobacz więcej
  • Materiały Partnerskie
  • Polecane

Ile kosztuje plastyka nosa w 2023?

  • Redakcja
  • 24/01/2023
Zobacz więcej
  • Materiały Partnerskie
  • Polecane

Ile par spodni powinno się znaleźć w męskiej szafie?

  • Redakcja
  • 18/01/2023
26 comments
  1. Aga pisze:
    02/04/2015 o 08:57

    Ja napiszę cos odnoscie punktu 2 i3: aby lepiej planować i zarządzać czem przydaje sie wszystko notować. Można używać do tego Excela, jakiś programów, ale ważne by to robić regularnie i to właśnie na komputerze, bo to bardziej mobilizuje niż jak się usiądzie na szybko przed notatnikiem papierowym. Polecam jak najwięcej zadań wypisywać sobie w punktach i ważne priorytetyzować wszystkie zadania!

    Odpowiedz
  2. womanatwindow pisze:
    02/04/2015 o 09:41

    U mnie zawsze sprawdza się tworzenie list. Zaplanowanie tych rzeczy, które są naglące. U mnie bardzo silnie działa też zasada “bałagan w domu- bałagan w głowie” ;)

    Odpowiedz
  3. Freelancerka pisze:
    02/04/2015 o 16:11

    Osoby pracujące w domu mają gorzej: istnieje tyle wymówek do NIEROBIENIA, że osoby wychodzące do biura nawet o tym nie myślą! ;) echhh trzeba się mobilizować i do pracy!!!

    Odpowiedz
  4. Weronika pisze:
    03/04/2015 o 12:22

    “Optymalne jest wstawanie o godz. 7-8”
    Nooo może dla ciebie ;)
    Przecież to zależy też od tego, o której idziesz spać. Ja chodzę spać 2-3, wstaję 9-10. Nie sądzę, by twój dzień był bardziej aktywny tylko dlatego, że wstajesz wcześniej. U mnie największa aktywność przypada na wieczór… Tak już mam, że ok. 22 chce mi się działać – robię obiad na następny dzień, wstawiam ciasto albo idę biegać ;)

    Odpowiedz
    1. Przystanek Uroda pisze:
      03/04/2015 o 14:50

      @Weronika, przecież piszę wszystko w oparciu o swoje doświadczenie i jest to moja opinia. Piszę co mi pomogło – są to tylko moje rady, nie prawda objawiona, do której Ty także musisz się dostosowywać :)

      Odpowiedz
  5. olka pisze:
    03/04/2015 o 16:01

    ja do pracy zawsze odpalam sobie…. aplikację z odgłosami z kawiarni :D :D pomaga! :D

    Odpowiedz
  6. DOMINIKA pisze:
    03/04/2015 o 16:04

    ładnie brzmi, ale z wykonaniem to juz u mnie byłoby gorzej ;DDDDDDD

    Odpowiedz
  7. sandra pisze:
    03/04/2015 o 16:06

    solidny kopniak energii :) uwielbiam Twojego bloga!

    Odpowiedz
  8. cleo pisze:
    03/04/2015 o 16:12

    cudowne porady, napisane bez zadęcia i to wlasnie kocham w twoich poradach :*

    Odpowiedz
  9. ilo pisze:
    04/04/2015 o 15:54

    świetne porady, zgadzam się ze wszystkimi. pracuję w domu i ciężko mi się zmobilizować zeby wstać np o 8 rano ale wiem ze to konieczność bo wieczorami mój umysł nie jest już tak ogarnięty jak rano :PPP

    Odpowiedz
  10. Karolina Alicja pisze:
    04/04/2015 o 15:57

    chyba zrobię sobie z tego listę i powieszę nad biurkiem hehhe

    Odpowiedz
  11. emilka pisze:
    04/04/2015 o 16:03

    zazdroszczę Ci tego ogarnięcia, zorganizowania i … PERFEKCJONIZMU! :)

    Odpowiedz
  12. kaśka pisze:
    04/04/2015 o 16:06

    zmotywowałaś mnie do kupienia kalendarza :D teraz zmotywujesz do planowania kazdego dnia :D będzie ciezko ale dam rade , pora się zmobilizowac

    Odpowiedz
  13. aga pisze:
    04/04/2015 o 16:10

    haha a ja uwielbiam codzienne planowanie dnia!!!

    Odpowiedz
  14. Iga pisze:
    04/04/2015 o 16:12

    Chciałabym być tak samo zorganizowana jak ty. . Staram się, ale jeszcze długa droga przede mną

    Odpowiedz
  15. Ania pisze:
    04/04/2015 o 16:13

    Świetny tekst, a u mnie zazwyczaj pomaga po prostu przewietrzenie pokoju i uprzątnięcie biurka no i mogę się brać do pracy dalej :)

    Odpowiedz
  16. Zetka pisze:
    05/04/2015 o 15:57

    Genialny wpis! Muszę wcielić w życie te rady bo coraz gorzej pracuje mi się w domu :(:(:(

    Odpowiedz
  17. ulek pisze:
    05/04/2015 o 16:03

    u mnie zawsze doba jest za krótka……

    Odpowiedz
  18. rada pisze:
    05/04/2015 o 16:05

    PRZERWY PRZERWY PRZERWY!
    Dają one świeżość umysłu i swieże spojrzenie na wykonywane zadania. Musisz koniecznie więcej przerw włączyć do swojego planu dnia!

    Odpowiedz
  19. n pisze:
    05/04/2015 o 16:08

    ojjjj wpis w idealnym momencie bo ostatnio mam ciągłe wrażenie że jestem mistrzynią marnowania czasu…. ;////

    Odpowiedz
  20. kejt pisze:
    06/04/2015 o 15:56

    z tym facebookiem, smsami i pocztą to święta prawda! Nic nie marnuje bardziej czasu niż odświeżanie cały czas poczty…. :/

    Odpowiedz
  21. iwonka pisze:
    06/04/2015 o 16:03

    Super!! Rozumiem, ze to Twoje porady sprawdzone doświadczalnie? spróbuję wcielić plan w zycie i zobaczymy co u mnie z tego będzie

    Odpowiedz
  22. xxxxxxxxxxxx pisze:
    06/04/2015 o 16:05

    u mnie ostatnio brak motywacji do czegokolwiek. pewnie jest to spowodowane tym, ze uwazam ze za duzo daję z siebie w porównaniu do tego co otrzymuję – jakies rady w tej kwestii?

    Odpowiedz
  23. Sylwia pisze:
    06/04/2015 o 16:07

    Czasami potrzeba resetu, żeby dostać powera;))));))));))))

    Odpowiedz
  24. KAROLINA pisze:
    07/04/2015 o 15:53

    ja bym dodała do tego: przestań ZACZYNAĆ, zacznij kończyć ;) może śmiesznie brzmi, ale serio ma to sens. Zaczynam sto tysięcy razy a bardzo trudno jest mi skończyć. Część z nich leży odłogiem przez długi czas… Chyba to też kwestia motywacji.

    Odpowiedz
  25. Anka pisze:
    07/04/2015 o 15:55

    a ja np jestem typem człowieka sowy i nie wyobrazam sobie wstawać o 7 rano :) Każdy musi znaleźć swoją porę dnia, w której jest najbardziej produktywny ;)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

I tak mija kolejny tydzień, w którym nie stałam się nieprzyzwoicie bogata... 🥶😂 659 42
WOW! ❤️‍🔥 Pamietacie mój ranking Waszych ulubionych maskar? 😍 3K 86
No dobra, dziś trochę z przymrużeniem oka, ale też niezupełnie. 🙌🏻 2K 28
A Ty, jakiego podkładu/kremu BB obecnie używasz? ❤️‍🔥 2K 109
Dodaję jeszcze raz, bo nie nadążam odpisywać na wiadomości, ze na grafice był błąd w cenie 🙈 761 25
Zgodnie z wynikami ankiety - dziś czas na post o przetłuszczających się włosach. 💪🏻 3K 57
Przystanek Uroda
  • Kontakt
  • Reklama
  • Moje konto

Input your search keywords and press Enter.