Niedzielne śniadania, to pewnie dla większości z Was jedyny moment, kiedy można dłużej celebrować ten posiłek. Według danych w tygodniu niestety jemy szybko i niewiele. Smutne, ale dla części osób śniadaniem jest… sama kawa. Leniwe, niedzielne śniadania – to coś, co uwielbiam. I nawet jak jestem sama, to nie pozwalam sobie w tym czasie na szybką kanapkę. Dzisiaj jedna z moich ulubionych potraw śniadaniowych – shakshuka, czyli właściwie po prostu izraelski sposób na jajka w pomidorach.

szakszuka-shakshuka

Składniki na dwie porcje (oczywiście to orientacyjne ilości, można je modyfikować względem swojego zapotrzebowania):

  • 4 szt. jajek („Nie kupujcie trójek…„)
  • 1/2 szt. cebuli,
  • ok. 4-5 szt. pomidorów, najlepiej malinowych,
  • ząbek czosnku,
  • łyżka oliwy,
  • przyprawy: pieprz, sól, zioła prowansalskie, świeża bazylia…

Sposób przygotowania (niezwykle prosty:) ):

Na początek rozgrzewamy oliwę i szklimy na niej posiekaną cebulę oraz czosnek. W tym samym czasie przygotuj pomidory: sparz je we wrzątku oraz obierz ze skórki i pokrój w kostkę. Do cebuli i czosnku dodajemy pomidory i smażymy aż odparuje nadmiar wody. Doprawiamy przygotowanymi przyprawami. Na pomidory wbijamy jajka i smażymy do momentu aż zetnie się białko. Żółtka powinny zostać płynne.

I gotowe! :)

shakshuka-szakszuka

Szakszuka jest bogatym źródłem składników mineralnych i witamin, które zawierają wszystkie dodane składniki. W tym przypadku: potasu, cynku, żelaza, witamin: A, D, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12.

Jedna porcja wg powyższego przepisu to ok. 270 kcal.

SMACZNEGO! :)