Korzystając z okazji, że sezon szparagowy w pełni, chciałam się z Wami podzielić przepisem na szybki ( czyli mój ulubiony;) ) obiad z wykorzystaniem tego warzywa. Jest naprawdę mnóstwo powodów, dla których warto szparagi wprowadzić do jadłospisu. Musimy się szybko decydować, gdyż sezon szparagowy trwa tylko do końca czerwca!

13313648_10206557725012208_522030008_o

Szparagi są zdrowe (bogate źródło witamin B, C, K, soli mineralnych, żelaza, potasu, fosforu, beta-karotenu, kwasu foliowego ), niskokaloryczne ( 100 g zawiera tylko 18 kcal ), no i przede wszystkim przepyszne

A teraz do rzeczy, czyli mój prosty przepis na łososia pieczonego ze szparagami:

Składniki dla dwóch osób:

– 10 sztuk zielonych szparagów,

– ok. 400 g łososia bez skóry,

-sok z połowy cytryny,

– 2 łyżki oliwy,

– przyprawy: sól, pieprz, zioła prowansalskie,

13288705_10206557725452219_887641146_o

Przygotowanie:

Umyć szparagi, odłamać twarde końcówki, obrać przy końcach. Umyć łososia, pokroić na 4 mniejsze kawałki, doprawić solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Do miseczki wlać 1 łyżkę oliwy oraz połówkę soku z cytryny, przełożyć do niej łososia, zamarynować na 20 minut.

Piekarnik nagrzewamy do 220 stopni. Szparagi z łososiem pieczemy w naczyniu żaroodpornym, które wcześniej należy wysmarować 1 łyżką oliwy. Po wysmarowaniu naczynia układamy w nim szparagi, doprawiamy je solą i pieprzem, a następnie kładziemy na nie kawałki łososia. Całość polewamy pozostałą z łososia marynatą. Na wierzch możemy położyć kilka drobnych kawałeczków masła.

Całość pieczemy ok. 12 minut w temperaturze 220 stopni z termoobiegiem.

Ja, z racji tego, że nie muszę się odchudzać, ani rygorystycznie liczyć kalorii pozwoliłam sobie zjeść ten obiad z ziemniaczkami pieczonymi w mundurkach ;) jednak, żeby danie było lżejsze można je zjeść solo bądź z kaszą, która na pewno będzie mniej ciężka od ziemniaków.

13340435_10206557725412218_951602239_o

Życzę smacznego :]