Nie wiem, czy wiecie, ale nać pietruszki jest cennym źródłem witaminy C oraz żelaza (w 100 g jest 5 mg żelaza i 177 mg witaminy C). Pietruszka wzmacnia nasz organizm i dodatkowo świetnie wpływa na wzrok i cerę, bo ma aż 5510 µg beta-karotenu i 3,1 mg witaminy E. Natka obfituje też w kwas foliowy (170 µg), a ponadto w sole mineralne: magnez, wapń, potas, fosfor, cynk, miedź i mangan. Starajcie się więc jak najwięcej przemycać tej cennej zieleni do codziennych jadłospisów! Osobiście uwielbiam różne soki z dodatkiem pietruszki. Dzisiaj przepis na moje ulubione zielone połączenie:)

IMG_1428

Składniki:

  • 4 duże jabłka
  • pęczek natki pietruszki
  • ½ cytryny

IMG_1424

 

Z jabłek wydrążyłam gniazda, a następnie wszystkie składniki połączyłam ze sobą w sokowirówce, na przemian dodając jabłko i pietruszkę. Z racji tego, że lubię kwaśne napoje, do wirnika wrzuciłam także pół obranej cytryny. Dzięki cytrynie napój ma bardziej orzeźwiający, owocowy smak, co jest istotne dla osób, które nie przepadają za pietruszką.

 

Sok można dowolnie modyfikować dodając do niego inne owoce, np. banana, gruszkę czy kiwi, jednak dla mnie najprostsza wersja jest najlepsza i jestem jej wierna.

Najlepiej wypić od razu po zrobieniu ;)

3 KOMENTARZE

  1. Uwielbiam pietruszkę od kiedy dowiedziałam się o jej wspanialych właściwościach ;) Wcześniej jakoś nie mogłam przełknąć nic z jej dodatkiem a teraz rozsmakowuję się właśnie w takich koktajlach :)

  2. Zai

    Buu, nie cierpię smaku pietruszki, robi mi się od niego niedobrze :[ robiłam z nią koktajl, ale przez ten smak wypiłam może z 1/4, naprawdę dziwię się ludziom którym ona smakuje :p

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here