Nie wiem skąd wzięło to przekonanie, ale niestety bardzo często spotykam się z ciągłym jego praktykowaniem. O czym mowa? O niejedzeniu po treningu i po godzinie 18. O pierwszym zaraz będzie nieco więcej, a o drugim napiszę tylko tyle, że gdybym nie jadła od 18 idąc spać koło godz. 1, to nie wiem czy dożyłabym poranka ;) Ostatni posiłek jemy ok. 3 godziny przed pójściem spać. 

Niezależnie od pory dnia, w której trenujemy, ważne jest, aby po wysiłku fizycznym coś zjeść. Często spotykam się z przekonaniem, że trening nie będzie miał sensu jeżeli po nim zjemy jeszcze kolację. Nie powinniśmy się jednak obawiać przybrania na wadze z tego powodu, gdyż to, czy przytyjemy zależy od całodobowego bilansu energetycznego. Dlatego ważny jest każdy zjedzony posiłek w ciągu dnia, nie tylko ten ostatni, czy ten bezpośrednio po treningu.

Po treningu najlepiej jeżeli spożyjemy posiłek złożony z węglowodanów i białek. Akurat takie połączenie sprzyja uwalnianiu się insuliny, a to natomiast pomaga w skutecznej odbudowie glikogenu oraz stymuluje transport aminokwasów do mięśni, co zapewnia ich lepszą regenerację. Zaleca się również jak najszybsze zjedzenie posiłku po skończonym wysiłku fizycznym, najlepiej już w ciągu pierwszych 20. minut. Należy również pamiętać o uzupełnieniu płynów, które straciliśmy podczas treningów.

Oto przykładowe posiłki, które możemy zjeść po skończonych ćwiczeniach:

co jeść po treningu

Zapamiętajcie, że bez posiłku po treningu, nie mamy co liczyć na pełną regenerację organizmu i tym samym na efektywny trening dnia następnego.

Macie jakieś swoje ulubione „potreningowe” przekąski? :)

 

20 KOMENTARZE

  1. Anka

    Super wpis, szukałam ostatnio czegoś na ten temat

  2. Karo

    Uwielbiam po treningu wypić jakiś owocowy koktajl, np bananowy albo cos z pietruszka,

  3. werka92

    Istotna kwestią jest także to, kiedy i co będziemy jeść przed treningiem, moze i taki post by sie przydał?

  4. Gośka

    Bardzo przydatne, wydrukuje sobie :)))

  5. kategoria

    A to nie jest tak, ze to co zjemy po treningu zależy od tego jaki jest to trening i o której godzinie go wykonujemy?

  6. Iga

    Ja pije tylko sok z marchwi i buraczkow

  7. Donka

    Bardzo przydatne informacje, często tez sie spotykam z twierdzeniem, ze po 18 sie nie je, masakra

  8. paula

    Fajny post, wydrukuje sobie to zdjęcie :)

  9. Mika

    fajnie,z e tak przystępnie przekazałas nam te informacje, na większości blogów o zdrowym odżywianiu sa jakieś dziwne produkty i przykłady dań…

  10. Monika

    spadłaś mi z nieba z tym postem. Dzisiaj sie nad tym zastanawiałam !!!!

  11. Sara

    moja współlokatorka uparcie twierdzi, ze nie je sie po 18 :ooooo i chuda jest jak szkapa

  12. inga

    U mnie jest to dość kontrowersyjne bo ćwiczę bardzo późno. Czasami biegam nawet po 23

  13. Milena

    widziałam Cie ostatnio na placyku na LSM jak ćwiczyłas na drabinkach :)

  14. sylw

    Narobiłas mi smaku na któreś z dań ale obiecałam sobie ze dopiero PO treningu;p

  15. Polka

    Dobry podział na szybkie przekąski i główne dania. Niektórzy przesadzają i np po ciężkim treningu piją jedynie koktajl bananowy..

  16. Olga

    Polecas banany??? Słyszałam, ze sa b. kaloryczne i raczej sie ich nie poleca

  17. juliett

    Ja tak jak przedmówca, tez serek wiejski ale np z otrębami lub jakimiś owocami :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here